I. Demontaż / Montaż zbiornika paliwa
1. Pamiętaj, że zbiornik z małą ilością paliwa waży mniej i w związku z tym faktem nastręczy Tobie mniej kłopotów, gdy będzie pusty. Zatem zanim przystąpisz do demontażu wybierz się na wycieczkę.
2. Zdemontuj przednie siedzenie.
3. Sprawdź, czy paliwo jest odcięte, pokrętło ustawione na OFF.
4. Odkręć przy użyciu długiego, lecz cienkiego śrubokręta (ok.10cm długości) cały mechanizm zaworu paliwa. W tym celu musisz włożyć śrubokręt w otwór chromowanej rurki zaworu i odkręcić całość. Nie musisz demontować całego mechanizmu, wystarczy, aby był zupełnie odkręcony.
5. Odkręć przednia śrubę mocującą zbiornik (klucz 8 mm nasadowy + przedłużka).
6. Odkręć tylną śrubę mocującą zbiornik (klucz nasadowy lub płaski oczkowy 12 mm). Zwróć uwagę na gumową podkładkę, może być dość mocno przyklejona do ramy.
7. Podnieś odrobinę tył zbiornika uważając na to, aby nie uszkodzić zaworu paliwa o przechodzącą pod zbiornikiem linkę sprzęgła. Brak uwagi może spowodować uszkodzenie zaworu.
8. Oznacz przewody/rurki podłączone do zbiornika, może to ułatwić potem montaż.
9. Przy podniesionym zbiorniku zdejmij przewód wentylacji zbiornika odkręcając zacisk i zsuwając go w dół.
10. Teraz możesz podnieść zbiornik nieco wyżej i przystąpić do zdjęcia przewodów paliwowych dochodzących do zaworu paliwa.
11. Dokonaj tego z prawej strony motocykla. Oba przewody znajdują się na wysokości stacyjki.
12. Zdejmij ten, który jest po prawej stronie zaworu paliwa, powinien zejść swobodnie bez poluzowywania zacisku.
13. Ciągle znajdując się z prawej strony motocykla, zacznij zdejmować główny przewód paliwowy z zaworu. Możesz pomóc sobie luzując zacisk i używając obcęgów. W tym momencie możesz się liczyć z niewielka ilością paliwa wyciekającą z przewodu, zatem podłóż wcześniej szmatkę.
14. Teraz możesz delikatnie podnieść zbiornik, ciągle uważając na zawór
paliwowy i jego bliskość z linką sprzęgła pod zbiornikiem.
Montaż w kolejności odwrotnej. Przed założeniem przewodów warto jest je zwilżyć, aby ułatwić nasadzanie. Pamiętaj o zaciskach - załóż je na przewody przed nasadzeniem. Pamiętaj, aby mechanizm zaworu paliwa był ustawiony na OFF podczas zakładania i dokręcania na zawór.
Uwaga: Etylina jest toksyczna i rakotwórcza. Uważaj na wszelkie wycieki. Unikaj ognia i iskier podczas demontażu/ montażu zbiornika. Po zakończeniu pracy umyj ręce w ciepłej wodzie z mydłem i posmaruj kremem do rąk.
Wymiana filtra powietrza.
1. Po zdemontowaniu zbiornika paliwa, odkręcamy 2 śruby w tylnej części obudowy filtra i odkładamy na bok.
2. Pozostałe 7 śrub poluzowujemy pozostawiając je w obudowie.
3. Unosimy pokrywę filtra uważając na gumową uszczelkę pod nią.
4. Wymieniamy filtr zwracając uwagę na to, aby dolna gumowa uszczelka była we właściwej pozycji.
5. Przykręcamy pokrywę filtra uważając na górną uszczelkę pokrywy na właściwym miejscu (przy użyciu śrubokręta należy delikatnie wcisnąć ją w rowek w pokrywie filtra).
6. Dokręć wszystkie 9 śrub, najlepiej etapami na krzyż. Taki sposób dokręcania zapewni równomierny rozkład sił docisku i lepszą szczelność.
7. Zainstaluj zbiornik paliwa zgodnie z powyższą instrukcją.
Uwaga: Jeśli masz kogoś do pomocy to nie musisz demontować zbiornika a jedynie go poluzować bez zdejmowania wszystkich przewodów. Pomocnik może podtrzymywać zbiornik, kiedy Ty wykorzystując lukę będziesz mógł wymienić filtr.
by Valkman #21220